Действующие лица: 1. Ведущий (рассказчик).
2. Курочка – Red Hen.
3. 3 цыпленка –little chickens.
4. Кот – Pam the Cat.
5. Собака – Tug the Dog.
6. Утка – Chuck the Duck.
Сцена № 1.
Ведущий (представляет курочку) – This is the little Red Hen.
Курочка – My name is Jen, or Jen the Hen. I have got 3 little chickens:
(представляет своих цыплят) one son and two daughters.
Цыплята (хором) – We are little, we are yellow, we are very, very nice.
Ведущий – Jen the Hen has got three friends (показывает) a cat, a dog and a duck.
Кот – I am a cat. My name is Pam, or Pam the Cat. I am a big grey cat.
Собака – I am a dog. My name is Tug, or Tug the Dog. I am black and white. I am
very big.
Утка - I am a duck. My name is Chuck, or Chuck the Duck. I am brown. I am big,
too.
Ведущий остается, остальные уходят.
Сцена № 2.
Ведущий – Jen the Hen has got five seeds. She wants to plant the seeds.
Выходит курочка с миской, в которой лежат зерна. За ней выходят:
кот с мячом, собака с прыгалками, утка с надувным кругом.
Курочка – (обращается к друзьям) Help me to plant the seeds.
Кот – I don`t want to help you. I want to play (играет в мяч)
Собака – I don`t want to help you. I want to play, too. (прыгает через скакалку)
Утка - I don`t want to help you. I want to swim. (кот, собака и утка уходят)
Выходят цыплята с игрушечными лопатой, граблями и лейкой.
Курочка (обращаясь к цыплятам) – Can you help me to plant the seeds?
Цыплята (вместе) – Yes, we can.
Ведущий - The chickens love their mother. They want to help her. And they help
Jen the Hen to plant the seeds. They do it very well.
Курочка с цыплятами уходят.
Сцена № 3.
Ведущий – Now Jen the Hen has got many seeds. She wants to make bread.
Курочка (выходит с мешочком зерен и обращается к друзьям) – Now I`ve got many
seeds. Help me to make bread, please.
Кот – I don`t want to help you to make bread. I want to jump. (прыгает)
Собака – I don`t want to help you to make bread. I want to run. (бегает)
Утка – I don`t want to help you to make bread. I want to swim. (уходят)
Выходят цыплята в фартуках.
Курочка – What a pity! (обращается к цыплятам) Can you help me to make bread?
Цыплята (вместе) – Of course, we can! With great pleasure!
Курочка с цыплятами уходят.
Сцена № 4.
Ведущий - Now Jen the Hen has got bread.
Выходит курочка с цыплятами, несет каравай.
С другой стороны сцены выходят кот, собака и утка.
Курочка (обращаясь к друзьям) – Do you want to eat bread?
Кот – Yes, I do. I am hungry.
Собака – Of course, I do. I am very, very hungry.
Утка – Yes, I do. I am hungry, too.
Курочка – But now I don`t want to give you the bread. I want to give the bread to
my little chickens. They are very, very nice. They always help me.
Цыплята (вместе) – We are little, we are yellow, we are very, very nice!
Ведущий – The end of the story. (разворачивает плакат «The END»)
Сценарий пьесы-сказки «Puff-the-Ball wants to have friends».
(для учащихся 2-4 классов)
Действующие лица: 1. Шарик – Puff-the-Ball.
2. Кот – Pussy-the-Cat.
3. Собака – Rex-the-Dog.
4. Заяц – Jack-the-Hare.
5. Лягушка – Flop-the-Frog.
6. Ведущий (рассказчик).
На сцену выходит воздушный шарик с узелком на палке через плечо.
Ведущий (представляет шарик) – This is Puff-the-Ball. He hasn`t got parents. He
wants to have friends. One day he goes out to look for friends. He
walks on and on. He sees a cat.
Выходит кот.
Шарик – (обращаясь к коту) Hello, Pussy. I am looking for a friend. Do you want to
be my friend?
Кот – Of course. Please, take me with you.
Шарик – With great pleasure. I want to have a friend. Come with me.
Идут вдвоем.
Ведущий – So, Puff-the-Ball and Pussy-the-Cat walk on and on. Then they see a
little dog.
Выходит собака.
Собака – Hi! Are you looking for a friend? You are two and I am alone. Please,
take me with you.
Шарик и кот (вместе) – And who are you?
Собака – I`m Rex-the-Dog. I need a friend.
Шарик и кот (вместе) – O.K. come with us. We want to have a friend, too.
Дальше идут вместе.
Ведущий (указывая на героев) – Puff-the-Ball, Pussy-the-Cat and Rex-the-Dog
walk on and on. Soon they see a hare.
Выходит заяц.
Заяц – Hi! Are you looking for a friend? You are three and I am alone. Please,
take me with you. I want to be your friend.
Шарик – And who are you?
Заяц –I`m Jack-the-Hare. I need a friend.
Шарик, кот, собака (вместе) – Then come with us. We want to have a friend, too.
Дальше идут вместе.
Ведущий – So, Puff-the-Ball, Pussy-the-Cat, Rex-the-Dog and Jack-the-Hare walk
on, and on, and on. Soon they see a frog.
Выходит лягушка.
Лягушка – Hello! Are you looking for a friend? Please, take me with you. You are
four and I am alone.
Шарик – And who are you?
Лягушка – I`m Flop-the-Frog. I want to be your friend.
Шарик, кот, собака и заяц (вместе) – Then come with us. We want to have a
friend, too.
Ведущий – So, Puff-the-Ball, Pussy-the-Cat, Rex-the-Dog, Jack-the-Hare and
Flop-the-Frog walk on, and on, and on. Soon they come to a nice
house. (показывает на рисунок дома)
Шарик (показывает друзьям дом) – Look! What a nice house! The house is very big.
We can live in this house.
Кот - O.K. !
Собака - Good!
Заяц - Very good!
Лягушка - Very, very good!
Ведущий (показывая на героев) -- Now puff-the-Ball has got four friends:
(выходят по одному и кланяются)
Pussy-the-Cat, Rex-the Dog,
Jack-the-Hare and Flop-the-Frog.
(показывает дом)
And now they are living happily
in this nice, big house.
Использованная литература:
И.Н. Верещагина, Т.А. Притыкина Английский язык: Учеб. для II кл. школ с углубл. изуч. англ. яз., лицеев, гимназий, колледжей. – 8-е изд. – М.: Просвещение, 2000
Книга для чтения к учебнику английского языка для III класса школ с углубленным изучением английского языка, лицеев и гимназий / Сост. И.Н. Верещагина, Т.А. Притыкина. – 9-е изд. – М.: Просвещение, 2002